ZÁRUČNÉ A REKLAMAČNÉ
PODMIENKY Euro Data Distribution, s.r.o.
(ďalej „RMA“) platné od 1.11.2018
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
a) Tieto záručné a reklamačné podmienky (RMA) upravujú vzťah medzi
firmou Euro Data Distribution, s.r.o. (distribútor) a kupujúcim
(dealerom) a dopĺňajú Rámcovú kúpnu zmluvu.
b) Vzťahy medzi distribútorom a dealerom pri reklamáciách sa riadia
Obchodným zákonníkom podľa § 422 až 442. Nároky z vád tovaru sa
riadia ustanoveniami §436 až §441 Obchodného zákonníka.
c) Všetky dodávky tovaru a služieb podliehajú RMA. Kupujúci prijíma
platnosť záručných a reklamačných podmienok odberom tovaru alebo
služieb u predávajúceho a týmto aktom pre neho vstupujú v platnosť.
d) RMA sú dostupné na internetovej stránke www.eurodata.sk
2. KONTROLA TOVARU PRI PREVZATÍ
a) Pri osobnom odbere si tovar skontrolujte hneď pri preberaní
tovaru. Dodatočné reklamácie na množstvo alebo druh tovaru
neprijímame.
b) V prípade zasielania tovaru prostredníctvom prepravnej
spoločnosti je kupujúci povinný si tovar skontrolovať pri prevzatí
zásielky. Ak kupujúci zistí mechanické poškodenie tovaru alebo
nekompletnosť zásielky (počet balíkov a množstvo) podľa prepravného
listu, je povinný bezodkladne kontaktovať prepravcu a spísať zápis o
škode. Následne je potrebné kontaktovať reklamačné oddelenie
predávajúceho, kde bude reklamácia tovaru na základe zápisu o škode
ďalej riešená.
c) Reklamácie na tovar v nepoškodenom balení a reklamácie na zjavné
vady (poškrabanie, prasknutie, zlomenie, ...) akceptujeme len do 24
hod od doručenia tovaru Kupujúcemu.
d) Kupujúci je povinný predávajúcemu reklamovať chyby tovaru bez
zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených v príslušných
ustanoveniach Obchodného zákonníka.
e) Kupujúci je zodpovedný za kontrolu sériových čísel tovaru
(produktov) a čísel vyznačených na záručnom liste a pokiaľ zistí
rozdiel, je povinný predajcu kontaktovať písomne do troch dní od
prevzatia tovaru.
3. ZÁRUČNÁ DOBA A ZÁRUČNÉ PODMIENKY
a) Ak je na tovar poskytovaná záruka, musí byť závada včas oznámená
dodávateľovi produktu resp. servisnému stredisku a nároky
vyplývajúce z nej uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím
záručnej doby zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
b) Na niektorých produktoch uvádzame dobu spotreby. Uvedená doba je
označením obdobia, počas ktorého výrobca zaručuje bezproblémové
použitie produktu. Táto doba sa nezhoduje so záručnou dobou.
c) Dĺžka záručnej doby je uvedená na dodacom liste alebo ak to
povaha tovaru vyžaduje (evidencia sériových čísiel) na záručnom
liste. Informáciu o záručnej dobe na konkrétny produkt nájdete tiež
na našej stránke www.eurodata.sk. Pokiaľ súčasťou dodávky tovaru
nebol záručný list a zároveň záručná doba tovaru nie je uvedená na
www.eurodata.sk, vzťahuje sa na produkt záruka 6 kalendárnych
mesiacov.
d) Takmer každý výrobca má vlastné záručné podmienky, ktoré sú
dodávané spolu s tovarom alebo sú uverejnené na www stránke výrobcu.
Každý zákazník by sa mal oboznámiť s konkrétnymi záručnými
podmienkami najneskôr pri kúpe tovaru, aby sme predišli prípadným
nedorozumeniam.
e) Distribútor neposkytuje záruku na kompatibilitu distribuovaných
počítačových komponentov a produktov, mimo kombinácií garantovaných
výrobcami daných komponentov a produktov.
f) Záruka začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
g) Záručná lehota tovaru opraveného prípadne vymeneného v
reklamačnom poriadku dobieha podľa záruky pôvodného tovaru. Toto sa
týka i prípadov, kedy došlo v rámci reklamačného poriadku k
vybaveniu reklamácie výmenou tovaru s iným sériovým číslom.
4. PREVZATIE VADNÉHO TOVARU
a) Miesto reklamácie: Ak má výrobca na území SR autorizované
servisné strediská, tak miestom na vybavenie reklamácie je príslušný
servis. V opačnom prípade je miestom na vybavenie reklamácie Euro
Data Distribution, s.r.o., Kvačalova 5, 010 04 Žilina. Náklady na
dopravu do miesta reklamácie znáša kupujúci. Úhrada nákladov na
dopravu zo servisu ku kupujúcemu je závislá na podmienkach
jednotlivých výrobcov a ich servisných stredísk. Náklady na prepravu
reklamovaného tovaru do servisného strediska sú hradené zo strany
odosielateľa. Vyreklamovaný tovar v prípade oprávnenej reklamácie
odosielame späť Kupujúcemu na naše náklady.
b) Potrebné dokumenty: Záruku možno uplatniť iba v prípade vrátenia
poškodeného tovaru v pôvodnom obale s príslušenstvom, spolu s kópiou
dodacieho a záručného listu a vyplneným formulárom
AUTORIZÁCIE VRÁTENIA TOVARU
ďalej len “AVZ”). AVZ číslo si môžete prideliť sami na
www.eurodata.sk. Akceptované budú iba úplné a správne vyplnené AVZ.
Pri použití systému AVZ sa predávajúci zaväzuje najneskôr do
nasledujúceho pracovného dňa po obdržaní uvedeného formuláru poštou,
mailom alebo faxom oznámiť kupujúcemu kód AVZ, ktorý mu bol
pridelený. Po obdržaní AVZ postupujte nasledovne:
• Pridelené číslo AVZ VIDITEĽNE vyznačte na zasielaný balík. V
prípade, že kupujúci zasiela viac ako jednu reklamáciu v jednom
balíku, musí priložiť aj zoznam zasielaných reklamácií – SÚPISKU, v
prípade, že táto nebude priložená, NEDAJÚ SA nárokovať rozdiely v
obsahu zásielky.
• Pokiaľ kupujúci pošle na reklamáciu tovar bez prideleného AVZ
čísla, môže predávajúci odoslať kupujúcemu tovar späť bez vybavenia
reklamácie a na náklady kupujúceho.
• Po pridelení AVZ kódu doručí kupujúci predávajúcemu tovar na svoje
náklady, obobne alebo prostredníctvom prepravnej spoločnosti.
• Opravený alebo vymenený tovar pošle predávajúci kupujúcemu na
vlastné náklady.
Pokiaľ nebude na pridelené číslo AVZ zaslaný do jedného mesiaca od
jeho vystavenia reklamovaný tovar, je nutné zažiadať o nové číslo
AVZ (pôvodné číslo AVZ je po tejto lehote automaticky vyradené z
evidencie predávajúceho )
c) Pri reklamácii tonerov a atramentových naplní musí byť na nich
nalepený identifikačný štítok.
5. ODSTRÁNENIE ZÁVADY A VYLÚČENIE ZO ZÁRUKY
a) Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa nevzťahuje na závady
tovaru:
• ak má tovar odstránené alebo poškodené výrobné číslo, alebo
originálny štítok výrobcu
• ak bol mechanicky poškodený po jeho prevzatí
• použitím neautorizovaného softwaru
• použitím nekompatibilného spotrebného materiálu
• počítačovými vírusmi
• používaním tovaru v pracovných podmienkach, ktoré nezodpovedajú
svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými
vplyvmi pracovným podmienkam kancelárskeho prostredia
• nadmerným zaťažovaním tovaru alebo používaním tovaru spôsobom,
ktorý je v rozpore s dokumentáciou či všeobecnými zásadami
• neodbornou inštaláciou, neodborným obsluhovaním či zanedbanou
starostlivosťou o tovar
• zapojením do elektrickej siete nezodpovedajúcej príslušnej STN
• meteorologickými vplyvmi (predovšetkým zásahom blesku apod.)
b) Okamžikom odstránenia ochranných prostriedkov (ochranné pásky,
pečate, a pod.) sa kupujúci stáva oprávneným licenčným užívateľom
produktu a tovaru, ktorý už nie je možné vrátiť predávajúcemu.
Súčasťou každého tovaru (produktu) je ochranný obal, bez ktorého
nemožno reklamáciu realizovať. V týchto prípadoch je nutná
individuálna dohoda s predávajúcim, ktorého poverení pracovníci
reklamačného oddelenia stanovia, či je možné na tovar poskytnúť
bezplatný záručný servis.
c) Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z
prevádzkovania produktov, funkčných vlastností a škôd z neodborného
používania produktov, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími
udalosťami a chybnou manipuláciou. Na závady tohto pôvodu sa
nevzťahuje ani poskytnutá záruka.
d) Ak je predmetom kúpnej zmluvy tovar označený pri predaji ako
zlacnený alebo použitý, poskytuje sa naň záruka len v prípadoch
vyslovene uvedených.
e) Predávajúci má právo na náhradu vzniknutých servisných,
organizačných a manipulačných nákladov vo výške min. 13,- € bez DPH
za jeden prípad, v prípade že:
• tovar je k reklamácii zaslaný bez prideleného AVZ čísla
• pri testovaní sa neprejaví popisovaná závada a tovar bude plne
funkčný
• záruka na tovar už uplynula
• závada bola spôsobená nevhodným zaobchádzaním s tovarom
f) Ak Predajca alebo poverená servisná organizácia zistí na
reklamovanom tovare poruchu, vyhradzuje si právo nahradiť
neopraviteľný diel dielom podobným svojou povahou a technickými
parametrami alebo vymeniť tovar za nový. Záručná doba neplynie po
dobu, počas ktorej kupujúci nemôže užívať tovar pre jeho závady, za
ktoré zodpovedá predávajúci.
g) V prípade, že kupujúci požaduje v rámci reklamácie odstránenie
závad výmenou za iný tovar (produkty) alebo odstránenie závad
opravou či zľavou z kúpnej ceny, je vždy povinný predložiť
predávajúcemu pri reklamácii:
• kompletný tovar v originálnom obale (antistatickom atd.), pri
nedodržaní tejto požiadavky nesie kupujúci plnú zodpovednosť za
škodu vzniknutú na tovare pri preprave a manipulácii z dôvodu
neoriginálneho obalu
• základné dosky zasielajte samostatne, bez príslušenstva
• tovar iba s originálnou nálepkou (nie však nálepky od dealera)
• pevné disky s neporušenou protiprachovou izolačnou páskou a
sériovým číslom
• procesory nesmú mať mechanicky poškodené jadro, ohnuté piny a
nesmú byť tepelne poškodené
• boxované CPU v kompletnom stave, tj. vrátane chladiča
• flash disky posielajte minimálne s krytom konektora
Pri nedodržaní niektorej z týchto požiadaviek nebude tovar prijatý
na reklamáciu a bude zaslaný kupujúcemu späť na jeho náklady.
h) Pokiaľ nebude možné riadne uplatnenú reklamáciu vybaviť z
objektívnych dôvodov opravou alebo výmenou za iný tovar, predávajúci
poskytne kupujúcemu finančnú náhradu za reklamovaný tovar formou
dobropisu.
6. ŠPECIFICKÉ REKLAMAČNÉ PODMIENKY
a) LCD displeje - pri výrobe LCD displejov sú používané vysoko
precízne a náročné výrobné techniky a postupy. Aj napriek tomu sa
však na displeji môžu zobraziť vadné body, ktoré na zaznamenaný
obraz nemajú žiadny efekt a nemajú štatút závady. Existuje však
špecifikácia daná priamo výrobcami LCD displejov, ktorá definuje
podmienky na počet a rozmiestnenie takýchto bodov po celej
obrazovke, za ktorých je displej v rámci záruky vymenený. Informácie
o špecifikácii vadných bodov pre uplatnenie záruky Vám poskytneme na
vyžiadanie.
b) Tonery, optické valce a kazety - v prípade, že je z toneru alebo
kazety spotrebované viac ako 10% obsahu náplne, výrobca reklamácie
neuznáva. Súčasťou reklamačného protokolu musí byť aj výtlačok s
preukázanou chybou kazety/tonera. K výtlačku doplňte informáciu o
nastavení tlačiarne pri akom bol výtlačok vytvorený. Urýchlite tým
proces vybavenia reklamácie. Kazety a tonery zasielajte tak, aby sa
cestou k nám nemohli ešte viac poškodiť, prípadne poškodiť iný
zasielaný tovar. Zabezpečte trysky pred zasychaním prelepením
lepiacou páskou alebo zaslaním vo vzduchotesnom obale. Nezasielajte
nám kazety a tonery refilované. Po ukončení práce s tlačiarňou
skontrolujte, či sú kazety zaparkované na svojom mieste. Predídete
tým zaschnutiu kazety, na ktoré sa záruka nevzťahuje.
7. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
a) Distribútor si vyhradzuje právo zmeniť tieto Záručné a Reklamačné
podmienky. Všetky doplnky, zmeny a ich účinnosť vyhlasuje
uverejnením na stránke www.eurodata.sk
b) V prípade, že Zákazník nesúhlasí s novými RMA, môže svoj nesúhlas
vyjadriť písomne v lehote do 30 dní od ich zverejnenia. Ak sa
zmluvné strany nedohodnú na vyriešení sporných ustanovení, majú
obidve strany právo vypovedať existujúce zmluvy a to vo výpovednej
lehote 30 dní, ktorá začína plynúť od prvého dňa mesiaca
nasledujúceho po dni, v ktorom bude výpoveď doručená.
8. AUTORIZOVANÉ SERVISNÉ STREDISKÁ
Záručné a pozáručné opravy vybraných produktov
vykonávajú autorizované servisné strediská,
ktorých zoznam nájdete na našej
internetovej stránke v sekcii Ďalšie informácie / servisní partneri.
|