ZÁRUČNÉ A REKLAMAČNÉ PODMIENKY Euro Data Distribution, s.r.o.
(ďalej „RMA“) platné od 1.11.2018 (upravené 31.7.2023)
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
a) Tieto záručné a reklamačné podmienky (RMA) upravujú vzťah medzi firmou
Euro Data Distribution, s.r.o. (distribútor) a kupujúcim (dealerom) a
dopĺňajú Rámcovú kúpnu zmluvu.
b) Vzťahy medzi distribútorom a dealerom pri reklamáciách sa riadia
Obchodným zákonníkom podľa § 422 až 442. Nároky z vád tovaru sa riadia
ustanoveniami §436 až §441 Obchodného zákonníka.
c) Všetky dodávky tovaru a služieb podliehajú RMA. Kupujúci prijíma platnosť
záručných a reklamačných podmienok odberom tovaru alebo služieb u
predávajúceho a týmto aktom pre neho vstupujú v platnosť.
d) RMA sú dostupné na internetovej stránke www.eurodata.sk
2. KONTROLA TOVARU PRI PREVZATÍ
a) Pri osobnom odbere si tovar skontrolujte hneď pri preberaní tovaru.
Dodatočné reklamácie na množstvo alebo druh tovaru neprijímame.
b) V prípade zasielania tovaru prostredníctvom prepravnej spoločnosti je
kupujúci povinný si tovar skontrolovať pri prevzatí zásielky. Ak kupujúci
zistí mechanické poškodenie tovaru alebo nekompletnosť zásielky (počet
balíkov a množstvo) podľa prepravného listu, je povinný bezodkladne
kontaktovať prepravcu a spísať zápis o škode. Následne je potrebné
kontaktovať reklamačné oddelenie predávajúceho, kde bude reklamácia tovaru
na základe zápisu o škode ďalej riešená.
c) Reklamácie na tovar v nepoškodenom balení a reklamácie na zjavné vady
(poškrabanie, prasknutie, zlomenie, ...) akceptujeme len do 24 hod od
doručenia tovaru Kupujúcemu.
d) Kupujúci je povinný predávajúcemu reklamovať chyby tovaru bez zbytočného
odkladu podľa podmienok uvedených v príslušných ustanoveniach Obchodného
zákonníka.
e) Kupujúci je zodpovedný za kontrolu sériových čísel tovaru (produktov) a
čísel vyznačených na záručnom liste a pokiaľ zistí rozdiel, je povinný
predajcu kontaktovať písomne do dvoch dní od prevzatia tovaru.
3. ZÁRUČNÁ DOBA A ZÁRUČNÉ PODMIENKY
a) Ak je na tovar poskytovaná záruka, musí byť závada včas oznámená
dodávateľovi produktu resp. servisnému stredisku a nároky vyplývajúce z nej
uplatnené do konca záručnej doby. Uplynutím záručnej doby zaniká právo na
uplatnenie reklamácie.
b) Na niektorých produktoch uvádzame dobu spotreby. Uvedená doba je
označením obdobia, počas ktorého výrobca zaručuje bezproblémové použitie
produktu. Táto doba sa nezhoduje so záručnou dobou.
c) Dĺžka záručnej doby je uvedená na dodacom liste alebo ak to povaha tovaru
vyžaduje (evidencia sériových čísiel) na záručnom liste. Informáciu o
záručnej dobe na konkrétny produkt nájdete tiež na našej stránke
www.eurodata.sk. Pokiaľ súčasťou dodávky tovaru nebol záručný list a zároveň
záručná doba tovaru nie je uvedená na www.eurodata.sk, vzťahuje sa na
produkt záruka 6 kalendárnych mesiacov.
d) Takmer každý výrobca má vlastné záručné podmienky, ktoré sú dodávané
spolu s tovarom alebo sú uverejnené na www stránke výrobcu. Každý zákazník
by sa mal oboznámiť s konkrétnymi záručnými podmienkami najneskôr pri kúpe
tovaru, aby sme predišli prípadným nedorozumeniam.
e) Distribútor neposkytuje záruku na kompatibilitu distribuovaných
počítačových komponentov a produktov, mimo kombinácií garantovaných
výrobcami daných komponentov a produktov.
f) Záruka začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
g) Záručná lehota tovaru opraveného prípadne vymeneného v reklamačnom
poriadku dobieha podľa záruky pôvodného tovaru. Toto sa týka i prípadov,
kedy došlo v rámci reklamačného poriadku k vybaveniu reklamácie výmenou
tovaru s iným sériovým číslom.
4. PREVZATIE VADNÉHO TOVARU
a) Miesto reklamácie: Ak má výrobca na území SR autorizované servisné
strediská, tak miestom na vybavenie reklamácie je príslušný servis. V
opačnom prípade je miestom na vybavenie reklamácie Euro Data Distribution,
s.r.o., Kvačalova 5, 010 04 Žilina. Náklady na dopravu do miesta reklamácie
znáša kupujúci. Úhrada nákladov na dopravu zo servisu ku kupujúcemu je
závislá na podmienkach jednotlivých výrobcov a ich servisných stredísk.
Náklady na prepravu reklamovaného tovaru do servisného strediska sú hradené
zo strany odosielateľa. Vyreklamovaný tovar v prípade oprávnenej reklamácie
odosielame späť Kupujúcemu na naše náklady.
b) Potrebné dokumenty: Záruku možno uplatniť iba v prípade vrátenia
poškodeného tovaru v pôvodnom obale s príslušenstvom, spolu s kópiou
dodacieho a záručného listu a vyplneným formulárom AUTORIZÁCIE VRÁTENIA
TOVARU ďalej len “AVZ”). AVZ číslo si môžete prideliť sami na
www.eurodata.sk. Akceptované budú iba úplné a správne vyplnené AVZ. Pri
použití systému AVZ sa predávajúci zaväzuje najneskôr do nasledujúceho
pracovného dňa po obdržaní uvedeného formuláru poštou, mailom alebo faxom
oznámiť kupujúcemu kód AVZ, ktorý mu bol pridelený. Po obdržaní AVZ
postupujte nasledovne:
• Pridelené číslo AVZ VIDITEĽNE vyznačte na zasielaný balík. V prípade, že
kupujúci zasiela viac ako jednu reklamáciu v jednom balíku, musí priložiť aj
zoznam zasielaných reklamácií – SÚPISKU, v prípade, že táto nebude
priložená, NEDAJÚ SA nárokovať rozdiely v obsahu zásielky.
• Pokiaľ kupujúci pošle na reklamáciu tovar bez prideleného AVZ čísla, môže
predávajúci odoslať kupujúcemu tovar späť bez vybavenia reklamácie a na
náklady kupujúceho.
• Po pridelení AVZ kódu doručí kupujúci predávajúcemu tovar na svoje
náklady, obobne alebo prostredníctvom prepravnej spoločnosti.
• Opravený alebo vymenený tovar pošle predávajúci kupujúcemu na vlastné
náklady.
Pokiaľ nebude na pridelené číslo AVZ zaslaný do jedného mesiaca od jeho
vystavenia reklamovaný tovar, je nutné zažiadať o nové číslo AVZ (pôvodné
číslo AVZ je po tejto lehote automaticky vyradené z evidencie predávajúceho
)
c) Pri reklamácii tonerov a atramentových naplní musí byť na nich nalepený
identifikačný štítok.
5. ODSTRÁNENIE ZÁVADY A VYLÚČENIE ZO ZÁRUKY
a) Záruka poskytovaná v záručnej dobe sa nevzťahuje na závady tovaru:
• ak má tovar odstránené alebo poškodené výrobné číslo, alebo originálny
štítok výrobcu
• ak bol mechanicky poškodený po jeho prevzatí
• použitím neautorizovaného softwaru
• použitím nekompatibilného spotrebného materiálu
• počítačovými vírusmi
• používaním tovaru v pracovných podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou
teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi pracovným
podmienkam kancelárskeho prostredia
• nadmerným zaťažovaním tovaru alebo používaním tovaru spôsobom, ktorý je v
rozpore s dokumentáciou či všeobecnými zásadami
• neodbornou inštaláciou, neodborným obsluhovaním či zanedbanou
starostlivosťou o tovar
• zapojením do elektrickej siete nezodpovedajúcej príslušnej STN
• meteorologickými vplyvmi (predovšetkým zásahom blesku apod.)
b) Okamžikom odstránenia ochranných prostriedkov (ochranné pásky, pečate, a
pod.) sa kupujúci stáva oprávneným licenčným užívateľom produktu a tovaru,
ktorý už nie je možné vrátiť predávajúcemu. Súčasťou každého tovaru
(produktu) je ochranný obal, bez ktorého nemožno reklamáciu realizovať. V
týchto prípadoch je nutná individuálna dohoda s predávajúcim, ktorého
poverení pracovníci reklamačného oddelenia stanovia, či je možné na tovar
poskytnúť bezplatný záručný servis.
c) Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z prevádzkovania
produktov, funkčných vlastností a škôd z neodborného používania produktov,
rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími udalosťami a chybnou manipuláciou.
Na závady tohto pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka.
d) Ak je predmetom kúpnej zmluvy tovar označený pri predaji ako zlacnený
alebo použitý, poskytuje sa naň záruka len v prípadoch vyslovene uvedených.
e) Predávajúci má právo na náhradu vzniknutých servisných, organizačných a
manipulačných nákladov vo výške min. 13,- € bez DPH za jeden prípad, v
prípade že:
• tovar je k reklamácii zaslaný bez prideleného AVZ čísla
• pri testovaní sa neprejaví popisovaná závada a tovar bude plne funkčný
• záruka na tovar už uplynula
• závada bola spôsobená nevhodným zaobchádzaním s tovarom
f) Ak Predajca alebo poverená servisná organizácia zistí na reklamovanom
tovare poruchu, vyhradzuje si právo nahradiť neopraviteľný diel dielom
podobným svojou povahou a technickými parametrami alebo vymeniť tovar za
nový. Záručná doba neplynie po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže užívať
tovar pre jeho závady, za ktoré zodpovedá predávajúci.
g) V prípade, že kupujúci požaduje v rámci reklamácie odstránenie závad
výmenou za iný tovar (produkty) alebo odstránenie závad opravou či zľavou z
kúpnej ceny, je vždy povinný predložiť predávajúcemu pri reklamácii:
• kompletný tovar v originálnom obale (antistatickom atd.), pri nedodržaní
tejto požiadavky nesie kupujúci plnú zodpovednosť za škodu vzniknutú na
tovare pri preprave a manipulácii z dôvodu neoriginálneho obalu
• základné dosky zasielajte samostatne, bez príslušenstva
• tovar iba s originálnou nálepkou (nie však nálepky od dealera)
• pevné disky s neporušenou protiprachovou izolačnou páskou a sériovým
číslom
• procesory nesmú mať mechanicky poškodené jadro, ohnuté piny a nesmú byť
tepelne poškodené
• boxované CPU v kompletnom stave, tj. vrátane chladiča
• flash disky posielajte minimálne s krytom konektora
Pri nedodržaní niektorej z týchto požiadaviek nebude tovar prijatý na
reklamáciu a bude zaslaný kupujúcemu späť na jeho náklady.
h) Pokiaľ nebude možné riadne uplatnenú reklamáciu vybaviť z objektívnych
dôvodov opravou alebo výmenou za iný tovar, predávajúci poskytne kupujúcemu
finančnú náhradu za reklamovaný tovar formou dobropisu.
6. ŠPECIFICKÉ REKLAMAČNÉ PODMIENKY
a) LCD displeje - pri výrobe LCD displejov sú používané vysoko precízne a
náročné výrobné techniky a postupy. Aj napriek tomu sa však na displeji môžu
zobraziť vadné body, ktoré na zaznamenaný obraz nemajú žiadny efekt a nemajú
štatút závady. Existuje však špecifikácia daná priamo výrobcami LCD
displejov, ktorá definuje podmienky na počet a rozmiestnenie takýchto bodov
po celej obrazovke, za ktorých je displej v rámci záruky vymenený.
Informácie o špecifikácii vadných bodov pre uplatnenie záruky Vám poskytneme
na vyžiadanie.
b) Tonery, optické valce a kazety - v prípade, že je z toneru alebo kazety
spotrebované viac ako 10% obsahu náplne, výrobca reklamácie neuznáva.
Súčasťou reklamačného protokolu musí byť aj výtlačok s preukázanou chybou
kazety/tonera. K výtlačku doplňte informáciu o nastavení tlačiarne pri akom
bol výtlačok vytvorený. Urýchlite tým proces vybavenia reklamácie. Kazety a
tonery zasielajte tak, aby sa cestou k nám nemohli ešte viac poškodiť,
prípadne poškodiť iný zasielaný tovar. Zabezpečte trysky pred zasychaním
prelepením lepiacou páskou alebo zaslaním vo vzduchotesnom obale.
Nezasielajte nám kazety a tonery refilované. Po ukončení práce s tlačiarňou
skontrolujte, či sú kazety zaparkované na svojom mieste. Predídete tým
zaschnutiu kazety, na ktoré sa záruka nevzťahuje.
7. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
a) Distribútor si vyhradzuje právo zmeniť tieto Záručné a Reklamačné
podmienky. Všetky doplnky, zmeny a ich účinnosť vyhlasuje uverejnením na
stránke www.eurodata.sk
b) V prípade, že Zákazník nesúhlasí s novými RMA, môže svoj nesúhlas
vyjadriť písomne v lehote do 30 dní od ich zverejnenia. Ak sa zmluvné strany
nedohodnú na vyriešení sporných ustanovení, majú obidve strany právo
vypovedať existujúce zmluvy a to vo výpovednej lehote 30 dní, ktorá začína
plynúť od prvého dňa mesiaca nasledujúceho po dni, v ktorom bude výpoveď
doručená.
8. AUTORIZOVANÉ SERVISNÉ STREDISKÁ
Záručné a pozáručné opravy vybraných produktov vykonávajú autorizované
servisné strediská, ktorých zoznam nájdete na našej internetovej stránke v
sekcii Ďalšie informácie / servisní partneri.